brand aktivering

Brug brand activation i din virksomhed

Bolig Livsstil Nyheder Oplevelser

I kampen om forbrugernes opmærksomhed melder mange virksomheder sig ind. Fra tidlig morgen til sen aften bliver forbrugerne bombarderet med kommercielle budskaber, som alle sammen opfordrer til at købe netop deres produkt. At skille sig ud fra mængden reklamemæssigt er derfor en af de helt store udfordringer en moderne virksomhed står over for i sin markedsføring.

Det kræver kreative genistreger at ramme målgruppen med et budskab. Mange virksomheder har derfor været glad for at bruge brand activation i deres markedsføring, og har opnået store resultater med denne strategi.

Læs med, og se hvad brand activation kan gøre for din virksomhed.

Bliv set af din målgruppe der, hvor den befinder sig

Står man med et produkt, et brand eller en service i hånden, som man har lagt blod, sved og tårer i, er det rigtig frustrerende, når det virker som det er umuligt at nå frem til målgruppen med budskabet. Det er hér, at brand activation kommer ind i billedet. Med brand activation er det nemlig muligt lettere at komme i kontakt med målgruppen, og på den måde få de resultater, som du ønsker.

Brand activation bliver allerbedst, hvis det bliver udført af et erfarent firma med kreative masterminds bag roret. Når det er erfarne kreative genier, som står for udførelsen af brand activation for dit firma, vil du kunne se de resultater, som du længe har drømt om.

brand identitet

Brand activation gør ikke kun opmærksom på dit brand

Brand activation går ikke kun ud på at gøre kunden opmærksom på, at dit brand eksisterer. Det er selvfølgelig i sig selv et stort skridt at kunderne ved, at dit brand findes. Men brand activation kan faktisk også noget andet. Det er nemlig en god måde at få kunden til at interagere med dit firma på.
Du kender det sikkert selv: Det er meget lettere at huske noget, når man har været ’hands on’ med det. Det samme gør sig gældende for kunder og dit brand. Du kan nemlig skilte og sige ”Hey, se os! Vi er her!” lige så tosset som du vil, men vil du have rigtige resultater, bør du kraftigt overveje brand activation. Får du nemlig kunden til at interagere med dit brand, er chancen for at dit brand står ud fra de mange andre reklamer, kunden ellers møder i løbet af sin dag, meget større.

Lad kunden lære dit brand at kende på dets værdier

Når man vælger at gøre brug af brand activation i sin markedsføring, er det ofte ikke kun for at fortælle kunden, at sit brand er et godt valg for kunden at benytte sig af. Nej, ved brand activation har man nemlig også mulighed for lade sine fremtidige kunder lære sit brand at kende på dets værdier.

Igennem brand activation kan dette nemlig også nemt blive kommunikeret ud, og dét er i den grad også med til at skabe præferencer hos kunden. Når kunden kan se hvorfor han eller hun skal vælge dit brand, er der helt naturligt også større chance for det sker.